همشهری آنلاین: شورای شهر تهران بر اساس ماده 17 قانون شوراها و تاکیدات مقام معظم رهبری در رسیدگی به تالمات حادثه دیدگان حوادث اخیر پس از انتخابات، شهرداری را ملزم به پیگیری خسارات مالی و جانی شهروندان کرد

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز (25 مرداد) شورای شهر تهران، طرح دوفوریتی شورا برای الزام شهرداری تهران به پیگیری خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به بخشی از شهروندان تهرانی در حوادث پس از انتخابات دوره دهم امروز با حضور شهردار تهران به تصویب رسید.

بر اساس این طرح دوفوریتی، شهرداری تهران باید با هماهنگی ارگان‌های ذیربط نسبت به جبران خسارتهای وارد شده به شهروندان تهرانی در حد توان خود اقدام کند و گزارش اقدامات خود را به صورت ماهانه به شورای شهر تهران ارائه دهد.

همچنین شورای شهر تهران کمیته‌ای را برای پیگیری اقدامات شهرداری تهران در این رابطه پیش‌بینی کرده است.

در جریان بررسی این طرح دو فوریتی حمزه شکیب ـ رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران ـ تاکید کرد که این موضوع علاوه بر مباحث اجتماعی در حوزه مسایل امنیتی نیز موارد خاصی دارد که باید به آن‌ها توجه شود و شاید جای طرح چنین مباحثی در شورای شهر تهران نباشد.

وی با تاکید بر پیچیدگی‌های خاص اغتشاشات اخیر پس از انتخابات و خسارات وارد شده، تصریح کرد: شاید طرح این موضوعات و ورود شورا به آن درست نباشد.

همچنین محمدعلی نجفی ـ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ـ با تاکید بر این که همه مردم و اعضای شورای شهر تهران به نمایندگی از آن‌ها در جریان آثار و تبعات منفی حوادث اخیر که دامنگیر بسیاری از مردم شده است هستند، یادآور شد: شورای شهر تهران حقوق شهروندانی که بدون جهت‌گیری سیاسی در جریان حوادث اخیر دچار ضررهای مالی و جانی شدند را پیگیری می‌کند.

گفتنی است، در متن این طرح آمده است که شهرداری تهران بنا بر نظر شورای شهر تهران در جهت جبران خسارت در حد توان خود از ماده 17 اختیارات شهردار تهران استفاده خواهد کرد.

کد خبر 87919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز